Tematu nie znalazłem na forum więc zakładam nowy.
Chodzi mi o żarówki w światłach przeciwmgłowych w zwykłej cywilnej wersji OII przed liftem.
W tych lampach są z tego co wiem żarówki H8, które maja moc 35 W. Natomiast w przeciwmgłowych Scout czy RS-ach sa żarówki z tego co pamiętam HB4, mające moc 55 W. Ktoś przerabiał może ten temat? Czy H8 i HB4 są zamienne, jeżeli chodzi o mocowanie w gniazdach w lampach, czy żarówka HB4 mocniej świeci, daje bielsze światło, czy moduł CE nie będzie głupiał od innych żarówek?
Ale podejdzie bez większych problemów H11 55W - ta sama ogniskowa i pozycja żarnika, ta sama wtyka zasilająca i znacznie większy wybór jeśli chodzi o wersje premium i temperaturę barwową - tak samo jak w przypadku np. H7 - np. dostępnę są wersje Cool Blue Osrama czy inne białe Philipsa czego niema na rynku w przypadku H8.
Mam takowe H11 w przeciwmgielnych O2FL w zamian za H8 i jak najbardziej wszystko jest OK, bordnetz też jak widać daje radę (ale czemu nie miałby dać rady skoro taki sam bordnetz w wersji RS zasila 55W żarówki PMG bodajże właśnie HB4). Minimalnie musiałem tylko scyzorykiem podskrobać otwór wejściowy żarówki dla największego z trzech "listków" metalowych cokołu - ale mówię tu o usunięciu około 1mm plastiku...
Generalnie H8 i H11 są prawie identyczne jesli chodzi o budowę :szeroki_usmiech
KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
Ale żarówka jest taka sama więc w czym problem??? Gniazdo takie samo, wtyki takie same to i podmiana powinna być bezproblemowa a napewno o niebo łatwiejsza niż z H8 na HB4, która ma inny bo plastikowy cokół...
Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.
A jest różnica w świeceniu? Generalnie mam Xenony i chce jak najbardziej upodobnić barwę świateł lamp przeciwmgłowych do barwy świateł mijania.
Oczywiście że jest - każdy wie jak świeci standardowa żarówka H8 - na żółto.
H11 np z serii Osram Cool Blue Intense (64211CBI) raz że świeci jaśniej (55W zamiast 35W) to i barwe ma zbliżoną do 4300 jak ori Xenon (katalogowo 4000K, 1350lm)
...chociaż teraz tak patrze w katalog OSRAM-a i widzę że pojawiła się nowość w serii H8 również Osram H8 Cool Blue Intense XenonLook 4200K jeszcze ze 2-3 miechy wstecz takiej zarówki od renomowanych producentów nie było na rynku. Wg katalogu jest to 64212CBI (4000K, 800lm)
KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
Ale żarówka jest taka sama więc w czym problem??? Gniazdo takie samo, wtyki takie same to i podmiana powinna być bezproblemowa a napewno o niebo łatwiejsza niż z H8 na HB4, która ma inny bo plastikowy cokół...
Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.
greg44, ja mam zamiar sobie wstawić coś takiego na próbę :LINK
zdam relację jak już je będę miał - nie chcę wywalać zbyt dużo kasy aby nie pluć sobie w brodę jak mi się nie spodoba :diabelski_usmiech
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Wally, otóż zakładajac takiego lub podobnego LED-a licz sie z tym, że wynikowy strumień światła i oświetlane pole przed samochodem będziesz miał totalnie g...ne. Taki LED nadaje się do stosowania wówczas, gdy masz zamiar jeździć na PMG jako DRL.
W przypadku chęci używania dalej jako PMG lub jako Corner z LEDEM strumień bedzie całkiem inaczej ukształtowany z racji różnic w budowie żarówki halogenowej/wolframowej i LED. Otóż ta pierwsza ma żarnik "punktowy" umiejscowiony w ogniskowej odbłyśnika lampy, LED ma wiele punktów świetlnych na obwodzie sporo oddalonych od ogniskowej odbłyśnika.
Jak włączysz taki LED w nocy, to zamiast oświetlonej przestrzeni tuż przed zderzakiem bedziesz miał efekt oświetlenia drzew na poboczach od ziemi po ich czubki :!: bo światło rozproszy się we wszystkich kierunkach.
Zatem do wyglądu jak tam wolisz, co do funkcjonalności to raczej pożegnaj się z Cornerem i PMG.
A jeśli chcesz jakis kompromis to prędzej sprawdzi się coś o budowie zblizonej do TEGO gdzie źródła światła przynajmniej są budową zbliżone do szklanej żarówki i mają podobna ogniskową.
KulfonP, cenna informacja - dzięki
natomiast Twoja propozycja rozje!@#$%bała mnie cenowo
PMG używam latem jak DRL i w nocy służą jako Cornerny a chciałem po prostu zmienić barwę światła z ciepłego na zimny
coś możesz polecić w przystępniejszej cenie ?
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG "Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Wally, albo od Osrama to co wcześniej pisałem albo od Motohid TAKIE H8 z tym, że jesli chcesz obniżyć jasność VCDS-em dla DRL to każda nawet niebieska żarówka bedzie siłą rzeczy świecic na żółto bo przy niższym napięciu nie rozświeci się w pełni.
Tanich LED-ów generalnie nie polecam a jeśli już koniecznie LED to jakieś na Cree XB-D a nie zwyczajne SMD - przynajmniej takie obudowane i zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi i wilgocią i mające wbudowany stabilizator prądu. Do tego prawdopodobnie tak czy inaczej trzeba założyc rezystory 22-33 Ohm żeby błąd z zegarów zniknął.
Za chwilę w dział giełda wystawię H8 LED, które testowo miałem u siebie przez miesiąc, z rezultatem takim jak opisany post wyżej - są to 16xCREE XB-d. Niestety cena nie będzie jakaś super atrakcyjna ale napewno niższa niż u sprzedawców na Allegro. Żarówki takie pobierają około 8W rzeczywistej mocy elektrycznej (0,6A z 13V).
A jako alternatywę polecam Aliexpress i poszukiwania H8 H11 LED CREE z co najmniej 6 sztukami XB-D.
Generalnie jestem przeciwny wszelakim żarówkom LED. Miałem pozycyjne założone, LED, jedne zaczęły migać po tygodniu, drugie z wyższej półki po pół roku.
Generalnie jestem przeciwny wszelakim żarówkom LED. Miałem pozycyjne założone, LED, jedne zaczęły migać po tygodniu, drugie z wyższej półki po pół roku.
greg44 nie wszędzie LED sie sprawdza ze względu na konstrukcję lampy.
A co do żywotności...cóz miałeś pecha albo wyższa półka była poprostu za niska...
Pozycyjne W5W OSRAM LEDRIVING - mam ponad dwa lata i dalej świecą - cena - 60PLZ za komplet,
Dzienne - CREE XB-D (30W) z Aliexpress już prawie 18miesięcy - dalej świecą - cena 80-90PLZ za komplet.
Nie, przynajmniej w moim bordnetzie 087 J i musi to być ta wersja lepsza W5W (Premium 2850) bo są dwie - jedna kosztuje 50PLZ (Standard 2880), druga 60-70PLZ (Premium 2850). tak czy inaczej LED taki pobiera poniżej 100mA i też jestem mile zaskoczony że błędem nie wali...
Przy okazji dla niezdecydowanych - tak świeci zestaw oświetlenia:
Reflektor główny - OSRAM D1S XENARC ORIGINAL + W5W OSRAM LEDRIVING 4000K
Halogeny - H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE
Balans bieli w aparacie ustawiony na światło słoneczne
Założyłem H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE, faktycznie świecą mocniej od H8 standardowych, ale do barwy oryginalnych Xenonów im daleko. Zauważyłem, że reflektor przeciwmgłowych bardziej się nagrzewa niż wcześniej i to znacznie. Zastanawiam się, czy nie będzie miało to negatywnego skutku, np. w postaci wypalenia odbłyśnika? Ktoś podpowie, z czego są wykonane reflektory przeciwmgłowe w RS lub Scoute (plastik, czy mają szkło)?
Komentarz